1. Název
Město Havlíčkův Brod
2. Důvod a způsob založení
Město Havlíčkův Brod jako základní územní samosprávný celek je založeno na základě ústavního zákona č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky jako základní územně samosprávný celek dle článku 99 tohoto právního předpisu. Základním právním předpisem pro činnost obcí je zákon č.128/2000 Sb. o obcích (obecní zřízení). Město je právnickou osobou - veřejnoprávní korporací, která v právních vztazích vystupuje svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající, má vlastní majetek a finanční zdroje, se kterými samostatně hospodaří a to za podmínek stanovených zákonem.
Posláním města je zajištění veřejné správy na svém území a výkon státní správy v územním obvodu za podmínek stanovených právními předpisy.Nadřízeným orgánem v přenesené působnosti jsou příslušné správní úřady dle dané agendy. V samostatné působnosti je dozorovým, kontrolním a metodickým orgánem Ministerstvo vnitra ČR:
3. Organizační struktura
4. Kontaktní spojení
4.1 Kontaktní poštovní adresa
oficiální
580 61 Havlíčkův Brod 2
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
pracoviště Nová radnice: Havlíčkův Brod, Havlíčkovo náměstí 57 (vedení města, podatelna, oddělení vnitřní správy, oddělení sekretariátu a komunikace, matrika, odbor rozvoje města)
pracoviště V Rámech: Havlíčkův Brod, V Rámech 1855 (pokladna, CZECHpoint a ověřování, ekonomický odbor, odbor sociálních věcí a školství, obecní živnostenský úřad, stavební úřad, odbor životního prostředí)
4.4 Telefonní čísla
pevná linka: 569 497 111
4.5 Adresa internetových stránek
oficiální: http://www.muhb.cz
4.6 Adresa podatelny
oficiální
580 61 Havlíčkův Brod 2
4.7 Elektronická adresa podatelny
podatelna: epodatelna%z%muhb.cz
4.8 Datová schránka
5uvbfub
5. Případné platby lze poukázat
Číslo účtu: 19-327521, kód banky: 0100
Platby v hotovosti lze uhradit na pokladnách městského úřadu na pracovišti V Rámech a na pracovišti Pražská.
6. IČO
00267449
7. Plátce daně z přidané hodnoty
CZ00267449
8. Dokumenty
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
Veškeré dokumenty jsou dostupné na webu města pod odkazy na jednotlivé odbory a oddělení.
8.2 Rozpočet
10. Příjem podání a podnětů
11. Předpisy
11.1 Nejdůležitější používané předpisy
12. Úhrady za poskytování informací
12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytování informací
13. Licenční smlouvy
13.1 Vzory licenčních smluv
13.2 Výhradní licence
14. Výroční zpráva podle zákona o svobodném přístupu k informacím
15. Informační povinnost správce daně podle zákona č. 280/2009 Sb.