Poskytovatel | |
---|---|
Název: | ŽIVOT 99 - Jihlava, z. ú. |
Sídlo: | Žižkova 4897/98, Jihlava 586 01 |
Telefon: | 567 211 695, 732516663 |
E-mail: | info%z%zivot99-jihlava.cz |
Web: | www.zivot99-jihlava.cz |
Služba - kontakty | |
---|---|
Typ služby: | § 41 - Tísňová péče |
Adresa: | Žižkova 98, 586 01 Jihlava [Zobrazit na mapě] |
Vedoucí služby: | Lukáš Mandát DiS. |
Telefon: | 606055004 |
Email: | tisnovapece%z%zivot99-jihlava.cz |
Kontaktní osoba: | Kamila Vondráková DiS. |
Telefon: | 777276083 |
Email: | vondrakova%z%zivot99-jihlava.cz |
E-mail: | info%z%zivot99-jihlava.cz |
Forma poskytování: | terénní |
---|---|
Primární cílová skupina: | senioři, osoby zdravotně postižené |
Věková kategorie: | nad 18 let |
Kapacita služby: | neomezeno |
Provozní doba: | nepřetržitá, 24 hodin denně |
Bezbariérovost služby: | služba je poskytována doma i venku |
Úhrada za poskytování služby: | 350,- až 450,- Kč za měsíc |
Působnost v lokalitě: | Ve vybraných krajích České republiky (Vysočina, Zlínský, Středočeský, Královéhradecký, Olomoucký, Jihomoravský, Jihočeský, Moravskoslezský, Pardubický) |
Podmínky pro poskytnutí služby: | Soulad s cílovou skupinou, klient má telefonní linku či simkartu. |
Podmínky pro neposkytnutí služby: | Uživatel nepatří do cílové skupiny, dle vnitřních předpisů |
Poslání služby:
Posláním tísňové péče je zprostředkovat seniorům a osobám se zdravotním postižením konkrétní pomoc a podporu ve chvíli, kdy se cítí ohroženi na zdraví nebo životě, doma i venku.
Stručná charakteristika služby:
Klient tísňové péče u sebe nosí tísňové tlačítko a stiskne jej, pokud se ocitne v krizové situaci (náhlé zhoršení zdravotního stavu, pád, cítí se ohrožen apod.). Uživatel má u sebe v domácnosti nainstalované naše zařízení (tzv. terminální stanici) s hlasitým výstupem a mikrofonem, uživatel mluví do prostoru a terminální stanice snímá jeho hlas.
Na dispečinku tísňové péče slouží 24 hodin denně 7 dní v týdnu kvalifikovaní operátoři, s nimiž uživatel hovoří.
Operátor zprostředkuje pomoc: zkontaktuje rodinné příslušníky, známé, sousedy, zavolá záchrannou službu, policii, hasiče atd.
Součástí zařízení je také čidlo, které snímá pohyb uživatele v bytě (nejedná se o kameru). Pokud čidlo po daný nastavený časový interval nezachytilo žádný pohyb, automaticky vysílá informaci na dispečink. Snažíme se tak předejít situaci, kdy uživatel u sebe nemá tísňové tlačítko, upadne a nemůže tlačítko zmáčknout.
Pokud uživatel opustí byt a zamkne si terminální stanici, čidlo pohybu také funguje jako zabezpečovací zařízení. Pokud by do bytu vstoupila cizí osoba, na dispečinku se objeví upozornění, že byl objekt narušen a operátor na vzniklou situaci reaguje. Jedná se tedy i o prevenci kriminality.
Venkovní tísňovou péči poskytujeme prostřednictvím mobilu s GPS lokalizací. Uživatel v případě ohrožení, stiskne SOS tlačítko na mobilním telefonu a spojí se s naším operátorem, který danou situaci řeší. Současně také dochází k lokalizaci uživatele v terénu.
Na dispečinku tísňové péče slouží 24 hodin denně 7 dní v týdnu kvalifikovaní operátoři, s nimiž uživatel hovoří.
Operátor zprostředkuje pomoc: zkontaktuje rodinné příslušníky, známé, sousedy, zavolá záchrannou službu, policii, hasiče atd.
Součástí zařízení je také čidlo, které snímá pohyb uživatele v bytě (nejedná se o kameru). Pokud čidlo po daný nastavený časový interval nezachytilo žádný pohyb, automaticky vysílá informaci na dispečink. Snažíme se tak předejít situaci, kdy uživatel u sebe nemá tísňové tlačítko, upadne a nemůže tlačítko zmáčknout.
Pokud uživatel opustí byt a zamkne si terminální stanici, čidlo pohybu také funguje jako zabezpečovací zařízení. Pokud by do bytu vstoupila cizí osoba, na dispečinku se objeví upozornění, že byl objekt narušen a operátor na vzniklou situaci reaguje. Jedná se tedy i o prevenci kriminality.
Venkovní tísňovou péči poskytujeme prostřednictvím mobilu s GPS lokalizací. Uživatel v případě ohrožení, stiskne SOS tlačítko na mobilním telefonu a spojí se s naším operátorem, který danou situaci řeší. Současně také dochází k lokalizaci uživatele v terénu.