Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb ve městě Havlíčkův Brod



 

Název projektu: 

 

Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb ve městě Havlíčkův Brod

 

Registrační číslo: CZ.1.04/3.1.03/65.00039

Částka: 2 669 632,00 Kč

Doba realizace projektu: 1. duben 2011 až 31. březen 2013

 

Popis projektu

 

Hlavním cílem projektu je vytvoření Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb ve městě Havlíčkův Brod na roky 2013-15, tedy souboru priorit a opatření, kerá budou po schválení zastupitelstvem města postupně naplňována. Realizace plánu bude probíhat podle jednoletých dílčích plánů orientovaných na konkrétní aktivity, vždy s výhledem na následující rok. Tento postup umožní reagovat na potřeby uživatelů v oblasti sociálních služeb. Sekundárním cílem projektu je vytvořit fungující Elektronický katalog sociálních služeb a systém sledování a vyhodnocování poskytovaných služeb na území města. Tento výstup má za cíl zjednodušit lidem přístup k informacím o soc. službách. Zadavatel díky tomuto systému získá nástroj, jak lépe využívat možnosti sociální sítě a plánovat její úpravy a rozvoj.

 

Klíčové aktivity:

 

01 - Úvodní konference - Havlíčkův Brod

 

02 - Zpracování podkladů a vstupních analýz pro tvorbu Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb ve městě Havlíčkův Brod

 

03 - Tvorba Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb ve městě Havlíčkův Brod na období let 2013 - 2015

 

04 - Tvorba a provoz Elektronického katalogu sociálních služeb a systému sledování a vyhodnocování poskytovaných sociálních služeb na území města Havlíčkův Brod

 

05 - Veletrhy poskytovatelů sociálních služeb

 

06 - Závěrečná konference - Havlíčkův Brod - únor 2013

 

07 - Vedení a řízení projektu

 

Cíle projektu

 

Cílem projektu je na základě zjišťování potřeb vytvoření Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb ve městě Havlíčkův Brod a následně zavádění jeho opatření a závěrů do praxe tak, aby bylo dosaženo maximální efektivnosti poskytovaných sociálních služeb, jejich dostupnost a vyváženost. Současně bude vytvořen i elektronický katalog sociálních služeb, rozšířený o systém jejich sledování a vyhodnocování. Záměrem je zjednodušit lidem přístup k aktuálním informacím o poskytovaných službách.

 

Cílové skupiny

 

- Zadavatelé sociálních služeb
- Poskytovatelé sociálních služeb a další subjekty poskytující služby napomáhající sociální integraci
- Uživatelé sociálních služeb

 

Účastníci/ce projektu: pracovníci/ce a subjekty v oblasti sociálních služeb a začleňování

 

Region: Vysočina

 

Průběh

 

Projekt byl zahájen v dubnu 2011, postupně proběhly všechny plánované aktivity, tedy úvodní konference (červen 2011), zpracování podkladů a analýz pro tvorbu plánu (2. pololetí 2011), veletrhy sociálních služeb (září 2011, listopad 2012), tvorba plánu sociálních služeb (v průběhu roku 2012) a jeho finalizace a schvalování (1. čtvrtletí 2013), vytvoření elektronického katalogu sociálních služeb (1. čtvrtletí 2013) a závěrečná konference (březen 2013). Projekt byl dle schváleného harmonogramu ukončen 31. března 2013. Na koordinaci aktivit a jejich organizaci se podílel sedmičlenný projektový tým, který také zajišťoval potřebnou publicitu. Poskytovateli dotace z OP LZZ byly průběžně odevzdávány monitorovací zprávy (zpráva o zahájení realizace projektu a 3 průběžné MZ), nyní se zpracovává závěrečná monitorovací zpráva spolu s vyúčtováním celého projektu. Hlavní cíl, tedy tvorba II. Střednědobého plánu sociálních služeb ve městě Havlíčkův Brod na roky 2013 - 2015, byl naplněn - návrh plánu byl schválen zastupitelstvem města 29. dubna 2013. Na ukončený projekt nyní přímo navazuje další, jehož obsahem bude zavádění a realizace plánovaných opatření.

 

Výsledky

 

Aktivita 01 - Úvodní konference k projektu a sociálním službám - datum konání 23. 6. 2011, konferenční sál hotelu Slunce, Havlíčkův Brod, 8:30 - 12:30 hod., cca 55 účastníků; rekapitulace vzniku I. komunitního plánu soc. služeb; seznámení s projektem a jeho aktivitami; aktuální situace v oblasti soc. služeb na území města a kraje 

 

Aktivita 02 - Zpracování podkladů a vstupních analýz pro tvorbu Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb ve městě Havlíčkův Brod - na základě ukončeného výběrového řízení byla 12. 8. 2011 podepsána smlouva o dílo se společností DUCK Consulting s.r.o., Zalužanského 1184, 703 84  Ostrava - Vítkovice, IČ 277 78 061; předpokládaný termín dokončení analýz a odevzdání závěrečné zprávy byl 30. 11. 2011; vzhledem k rozsahu práce byl uzavřen dodatek smlouvy prodlužující termín odevzdání do ledna 2012. Závěrečná zpráva byla podkladem pro členy pracovních skupin, kteří se podíleli na návrhu plánu sociálních služeb (PSS).

 

Aktivita 03 - Tvorba Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb ve městě Havlíčkův Brod na období let 2013 - 2015 - začátkem roku 2012 byly ustaveny 4 pracovní skupiny, které se poprvé sešly 8. února 2012 na společném jednání a zabývaly se různými cílovými skupinami klientů; každá skupina měla svého vedoucího; ve skupině se sešli zástupci poskytovatelů služeb, uživatelů, zadavatele (města) i veřejnosti; účast byla 10-15 členů; skupiny se scházely cca 1 x měsíčně, v případě potřeby i častěji. Každá skupina provedla SWOT analýzu a navrhla soubor cílů a opatření k udržení či zlepšení spektra a kvality služeb poskytovaných příslušné cílové skupině klientů; skupiny se zabývaly jak službami definovanými zákonem o soc. službách, tak službami a potřebami souvisejícími.

 

Návrh plánu byl projednán Výborem pro sociální a zdravotní tématiku zastupitelstva města 5. února 2013, zveřejněn k připomínkám laické i odborné veřejnosti a předložen zastupitelstvu města k projednání 18. února a 29. dubna. Plán byl zastupitelstvem schválen 29. 4. 2013 usnesením číslo 98/13.

 

Aktivita 04 - Tvorba a provoz Elektronického katalogu sociálních služeb a systému sledování a vyhodnocování poskytovaných sociálních služeb na území města Havlíčkův Brod - na základě výběrového řízení byla 14. ledna 2013 uzavřena smlouva s dodavatelem, společností CzechProject, s.r.o., Jihlavská 945, Havlíčkův Brod, IČ 259 42 344. Katalog je pojat jako webová aplikace, veřejně přístupná, s možností průběžné aktualizace informací, aktivními odkazy na webové stránky poskytovatelů a organizací, poradnou, kalendářem akcí ap. V grafickém zpracování byl kladen důraz na přehlednost (piktogramy cílových skupin) pro uživatele, včetně možnosti zvětšení písma. Zároveň byl vytvořen i neveřejný systém sledování poskytovaných soc. služeb, do něhož budou mít přístup pouze poskytovatelé služeb a administrátoři systému. Katalog naleznete na adrese: www.SOSHB.cz

 

Aktivita 05 - Veletrhy poskytovatelů sociálních služeb - byly pořádány ve spolupráci s Centrem pro zdravotně postižené kraje Vysočina a Sjednocenou organizací nevidomých a slabozrakých;

 

- 1. ročník: datum konání 14. 9. 2011, velký sál KD Ostrov, 9:00 - 18:00 hod.; 41 vystavovatelů; úvodní ročník, který lze hodnotit kladně co do účasti vystavovatelů; menší byl zájem veřejnosti; pozitivně přijaty i některé doprovodné akce, jako ukázka cvičených slepeckých psů

 

- 2. ročník: datum konání 21. 11. 2012, velký sál KD Ostrov, 9:00 - 17:00 hod.; 44 vystavovatelů; po skončení akce byli vystavovatelé požádáni o poskytnutí zpětné vazby s cílem dále zlepšit kvalitu služeb a organizace pro další ročníky

 

Aktivita 06 - Závěrečná konference - Havlíčkův Brod - datum konání 28. 3. 2013, konferenční sál hotelu Slunce, Havlíčkův Brod, 8:30 - 13:00 hod., cca 60 účastníků; na konferenci byly představeny hlavní cíle a opatření plánu sociálních služeb a nový elektronický katalog služeb. Příspěvky se dotkly i aktuální situace v oblasti podpory soc. služeb v Kraji Vysočina, byl představen komunitární program Progress a zhodnocen průběh projektu. 

 

Aktivita 07 - Vedení a řízení projektu - na řízení a organizaci aktivit se podílel projektový tým ve složení: garant, manažer, odborný asistent, 4 vedoucí pracovních skupin, který se scházel cca 1 x měsíčně. Na projektu se podíleli i další spolupracovníci - např. účetní, personalistka, mzdová účetní, tisková mluvčí, tajemník aj. Tým si zachoval poměrně velkou stabilitu - z pracovních důvodů došlo ke změně jednoho vedoucího pracovní skupiny a též odborného asistenta, k dalším změnám nedošlo. Obdobný tým pokračuje i na následném projektu "Implementace Střednědobého plánu soc. služeb".



Mezinárodní spolupráce: NE

 

Partneři: NE

 

Realizátor projektu

 

Název: Město Havlíčkův Brod

IČ: 00267449

Ulice: Havlíčkovo náměstí 57

Město: Havlíčkův Brod

PSČ: 580 01

 

Kontaktní osoba

 

Kontakt: Tomáš Hermann, thermann%z%centrum.cz, tel.: 606029739

WWW: http://www.muhb.cz

 

 

Zodpovídá: Ing. Tomáš Hermann
Vytvořeno / změněno: 12.7.2011 / 27.5.2013